He buscado en el foro pero como no he encontrado nada al respecto, abro este tema.

Básicamente se trata de una compañía sin ánimo de lucro cuyo fin es realizar series y miniseries de Ciencia-Ficción que tengan un final, que no sean canceladas sin él. Se financian a base de donaciones, crowfunding, etc. y su base está en Montreal.

Ahora mismo tienen en desarrollo (lo pongo traducido para que nadie tenga problemas):

Original Space Opera Series


  • The Rock- 60 minute drama series

Damon Anthes es el nuevo alcaide de la prisión donde envían a los peores criminales de la Tierra. Lo que ignora es que, tanto él como el resto de los habitantes de la instalación han sufrido un lavado de cerebro. No saben que se encuentran en el interior de un asteroide, bajo vigilancia. Tampoco saben que la humanidad ha sido diezmada tras una guerra biológica... THE ROCK una serie de espionaje/conspiración que combina elementos de las películas TOTAL RECALL (Desafío Total) y MOON, así como de las series OZ y LOST.

  • Royce Bannion- 30 minute Comedy drama series

El actor Royce Bannion, estrella de la serie de televisión SPACE PROBED accidentalmente descubre que la Tierra está sufriendo una invasión extraterrestre, ¡y se dispone a frustarlo! Concepto: THE X-FILES encuentra a GALAXY QUEST.


  • Conquest of the Stars- 30 minute drama series

Hay muchas series donde un grupo de gente vuela alrededor de la Galaxia - requisito indispensable de la Space Opera - sin importar que estén a bordo del USS Enterprise, o de la Estrella de Combate Galactica… La lista sigue y sigue… Y los héroes siempre encuentran y vencen peligros en el espacio profundo… Pero ¿qué es lo que nunca antes se había hecho? Una space opera desde el punto de vista de los chicos malos que buscan conquistar la Galaxia. Un grupo de estos a bordo de una nave de combate, encontrando y, en ocasiones, volando unos cuantos de esos hacedores del bien y heróicos rebedes cuando se cruzan en su camino intentando evitar sus planes de dominación interestelar. Pensad en la Princesa Ardala, Kane y Tiger Man en el Draconia, en BUCK ROGERS or el Emperador Ming en FLASH GORDON...
Esta es una Space Opera sobre estos deliciosos chicos malos, viajando a través del espacio en su Crucero de Batalla, donde los veremos celebrar su ¡CONQUISTA DE LAS ESTRELLAS!


  • The Terror Formers- Horror TV movie

Un periodista de investigación descubre la terrorífica verdad que se esconde tras una colonia penal en Marte donde los internos han sido sentenciados a terraformar el planeta como castigo por sus crímenes. “OZ” en el planeta rojo.

  • Starlight- 30 minute Comedy series

¿Qué sucede cuando cuatro humanos abducidos desde diferentes décadas se despiertan en medio de un abandonado platillo volante? La respuesta es Starlight, una original comedia de media hora de duración que resulta ser demasiado corrosiva e incorrecta para las cadenas de televisión, pero perfecta como una de las series bandera para las alocadas mentes de Space Opera Society.

  • Space Opera Society Presents- Anthology series

De esta no dan más información. Por el título tal vez pudiera ser un programa donde se emitan varias historias cortas autoconclusivas.

Classic series


  • Moonbase Alpha: Legacy- 60 minute sequel drama series - La continuación de Space 1999. Tenéis que ver los diseños y un teaser que hay.



Su página... http://www.spaceoperasociety.org

Os dejo el original en inglés:

About the Space Opera Society


S.O.S. is a not-for-profit independent production facility that brings together writers, special effects wizards, and other creative talent from some of the most recognizable and respected Science Fiction franchises, including Stargate, Space:1999, Battlestar Galactica (2005), and Star Trek. Their mission: to create projects that will rejuvenate the Space Opera genre and deliver the best content conceivable directly to viewers.

The Space Opera Society is the destination for any and all who seek fresh and dramatic storytelling set in outer space. Employing today’s cutting edge technologies and content-providing platforms, and with an eye ever aimed toward tomorrow, the Space Opera Society will become your home to watch, participate, discuss, and be entertained.

By utilizing a balance of traditional methods and crowdfunding, S.O.S. projects will star faces familiar and new, the best and most beloved in the genre, all working together in a environment transparent to donors and viewers alike.

For decades, network ‘suits’ have determined whether or not the most beloved of TV franchises live or die. For example, in 2011 the re-imagined ABC/Warner Bros. series V went off the air at the end of its second season and left a still-considerable audience stunned by a nail-biting cliffhanger never to be resolved. Why? According to the suits, V’s ratings had plummeted, and there was bigger money to be had making cheaper content, with no concern paid to loyal viewers. The bottom line was all about profit.

So why is S.O.S. a nonprofit? What’s in a name—or, to be precise, a description? The Space Opera Society goes boldly where few production companies have before by making its business model transparent. For decades, big corporations have conducted business behind closed doors, with little if any financial accountability to their customers. Money is made and invested, but just where exactly does it go? The same holds true with the very big business of Television. But with S.O.S.—like the Metropolitan Opera upon whose example we’ve based our production company in terms of structure and philosophy—donors and fans will see precisely where and how their money is spent. At S.O.S., crowdfunded capital is spent wisely and directly upon our programming, and the details are available to our investors—who are also our fans. Our creative staff is paid, yes, and any profit raised by our projects is reinvested into new programming. So the better we do, the more original content we create. Fans and donors not only receive accountability as to how the money gets spent, but also receive special perks in support from the company, not the least being a pledge to continue a beloved series so long as fan interest remains high. And like the Metropolitan Opera’s model, we plan to grow and prosper, honoring the needs and wants of the vast fanbase who desire quality entertainment.

We at S.O.S. are fans as well who have turned our love of the genre into successful careers. The team includes such legendary FX wizards as Martin Bower (Space:1999,Alien, The Hitchhiker’s Guide to the Galaxy), Wes Sargent (Stargate SGI and Stargate Atlantis) and Eric Chu (Battlestar Galactica); renowned script-editor Christopher Penfold(Space:1999, The Tripods, Midsomer Murders), screenwriters Steve Warnek (StarTrek: Deep Space Nine), Gregory L. Norris (Star Trek: Voyager), and Laura A. Van Vleet(Star Trek: Voyager) According to Neilson ratings, V’s second season averaged 6.73 million viewers. Had half that number pledged a mere fifty cents each to the production, a satisfying concluding episode could have been filmed to tie up loose ends and honor fans for their loyalty.

At S.O.S., there are no suits—except for spacesuits!

Board of Administrators:
Eric Bernard, administrator
Martin Gagné, administrator
Eric Deschenes, administrator
Roger Bernard, administrator